Sunday, October 18, 2009

penutup hari raye aidlifitri...

heheheh...syawal akan berakhir pade hari ini..baru skrg aku nak cerite ttg hari raye yang aku dah sambut sebulan ni...ok lah..raye kali ni aku beraye kat umah haji busno bin mian...
raye tanpa abah n abg tersayang..mereka telah meninggalkan kami selama2nya..
membuatkan kami sekeluarga beraya di rumah atok kami...
at least mak aku tak lah terase dia beraye tanpa suami tercinta tahun ni..
kemeriahan adik beradik,sedara mara, anak sepupu..
membuatkan aku dan ibuku lupe akan musibah yang berlaku pada 2 tahun lps...
alfatihah untuk arwah abah dan abg aku berikan di pagi raye di kala takbir raye berkumandang..
moga roh abah n abg tenteram dikalangan orang yang beriman..
raye 2009 kali ni tanpa abah..n abg taufik..
pagi2 lagi mak,makcik n nenek aku dah bgun..nak masak juadah raye la katekan....kol 4 dorang bangun...aku nak bgun jugak tolong mak n nenek masak..
tapi apekan daye ku ni..mate dah btul2 melekat..lantas aku terus kan jugak tido aku samapi ke subuh hari...
hahha..mmg dah aku ni kuat tido...tak leh nak cakap ape dah
so pagi tu aku lah yang siapkan juadah ni...tapi yang masak dah tentu mak n nenek aku..sedapnye..,.sume ade...
lapor plak perut aku ni..mcm nak patah balik raye pertama jer nak makan sume ni..

lps dorang balik solat aidilfitri..kami makan beramai2...

lps kenyang..kami pun amik gambar beramai2 plak...aku sedih....tiap kali raye mesti baju raye aku akan disiapkan pade hari raye pertama...huwaaaaa...ni lah susahnye jadi anak tukang jahit...benci...benci...30 minit sebelum amik pic ramai2 baru lah baju raye aku sempurna menjadi baju raye....
posing sakan kami semua...


with all my kazen n my uncle...
posing baik punye...


beraya kat umah nek chah...

beraya kat umah opah....


beraya kat umah arwah buyud..

beraya kat umah sendiri..baru lps balik dari umah kazen yang baru lps engagement
with diana....



adik aku tak nak amik kan pic aku..jadi aku snap la pic aku sendiri...hahha..baru puas...ni lah kemeriahan hari raye adilifitri 2009 aku...meriah tak meriah sgt la..tapi boleh la...












No comments:

Post a Comment