Wednesday, February 10, 2010

alahai adik ku...

semalam petang balik jer dari keje aku terus tunggu adik aku...
adik aku ade kelas mengaji...
so tunggu la aku kat umah makcik tu beberapa minit...
sambil tu ape lagi aku bukak la novel aku..
tibe2...
adik aku masuk..
bau harum semerbak..

aku: "wanginye adik...gi ngaji ker gi dating"
adik: :hmm...salah ker...akak asyk cakap adik busuk jer ari2..ni wangi komplain gak "

aku tersenyum..
rupenye terasa juga adik aku ni..
aku selalu cakap dia busuk..
mungkin dulu mase aku kecik2 pun bau mcm dia ek..
hahahha...
tapi kalu aku busuk dulu..arwah abang tak de plak ejek aku busuk..
cume dia selalu ejek aku "joyah"
hahhaha...
mungkin sbb mulut aku yang banyk cakap n banyk tanya tu menyebabkan abg aku rase aku ni mulut murai..
aku mmg marah kalu dia panggil aku joyah..bukan daya..
geram...btul

teringat kembali zaman kecil ku:

aku: abg taufik wat per tu...daya report kat mak ape yang abg taufik buat ni.

arwah abg: kepoh betul la joyah ni..suke betul report...gi la sane main jauh2..

dulu ..aku cume ade abg n adik laki aku yang masih kecil..
aku tak de kawan nak bermain..
so ape yang abg aku buat aku akn ikut
kalau dia main basikal..aku pun rembat basikal dia wat main..
sampai kan 1 hari tu dia kunci tayar basikal dia
tak bagi aku pinjam la tu....
aku marah dia..aku masuk rumah.
then aku jenguk luar balik...
tgk2 basikal n tuannya dah hilang..
ni mesti kes tak bagi aku ikut dia...
kalau dia mancing..aku pun rembat pancing dia..n gi macing kat kolam belakang...
last2..aku kene marah dgn mak aku...
kalau arwah abg aku mandi parit...aku pun follow gak...
pendek kate dulu perangai aku mcm laki..maklumlah aku sorang pompuan..

rindunye kat arwah abg...
Ya Allah..Kau cucuri la rahmat ke atas rohnya...

No comments:

Post a Comment