Sunday, May 16, 2010

letih....

wahhh...lame sungguh aku tidak upate blog ini...terlalu bz dan telalu byk masalah negara aku perlu selesaikan...hahha..so sangat letih la skrg ni...ok..kite start story ler...tak mau bebel byk2 sebagai into nye...


::(luahan hati seorang anak)::

wahai ibuku...aku amat sayang padamu..sesungguhnya aku hanya ade kamu...aku telah byk menyusahkan hidupmu wahai ibuku...
aku tidak dapat membanggakan kamu setelah aku tamat pelajaran ku..
aku berasa amat bersalah dgn mu ibu..
aku tidak dapat membalas jasamu itu..
aku harap dgn pengorbanan ku disisi mu selama ini dapat mengurangkan kesukaranmu..
kdgkala aku begitu cemburu melihat kejayaan kawan2 ku yang berkerjaya..
sdgkan aku masih di kg..dah tidak mempunyai kerjaya yang ttp yang boleh dibanggakan oleh ibu
aku ingin sekali pergi mencari pekerjaan yang layak dgn aku..
tapi bg ku, kau amat penting..
aku tindak akan meninggalkan mu...
ini adalah tanggjwbku setelah abah dan abg meninggalkan kite sekeluraga,,
aku tahu ibu..
kau amat memerlukan aku..
segala urusan dari yang kecil hingga besar kau akan rujuk kepadaku..
biarlah org kate aper pun ttg ku..
asalkan selagi kau hidup, akan aku jaga ibu sebaik2nye sehingga hujung nafasku..
hanya kau saje yang aku ade..
aku tak nak persiakan kamu..
aku tak nak menyesal suatu hari nanti bile kau sudah tiada kelak..
aku amat rase bersalah kerana aku tidak dapat membalas jasa abah..

maafkan aku ibu ..jika aku terkasar dgnmu..
jika aku memberontak..
aku tidak dapat mengawal emosi..
dan aku benar2 takut jika ade org lain menjadi pengganti abah..
hati aku semakin meberontak..
aku tidak suke..
secara zahirnya saje ibu, aku melayan perbualan mu itu dgn sebuah senyuman..
tapi hakikatnye aku gundah...aku sakt..aku pedih..dan aku penat..
aku letih..


::(luahan hati kakak)::

wahai adik2 ku..
kau sudah dewasa...
sudah besar...dan mampu melakukan perkara itu sendiri..
aku ingin melihat adik2 ku berjaya..
aku ingin melihat adik2 ku berdikari..
tapi kenape adik2 ku masih jugak, kau berharap padaku walaupun masalah itu kecil..
kenape masih kamu takut untuk melakukan sesuatu urusan
dan mengharapkan aku melakukan nye untukmu..
wahai adik2 ku..
tidak kah kau jugak patut membantu aku...
aku letih..
aku penat..
kau sudah dewasa...
kau seorang lelaki..
walaupun aku kakak..
tapi kau jugak sepattnye membantu aku meringankan semua bebanan ku...
aku tidak larat wahai adik2ku..
memenuhi kehendak kamu dan ibu dalam satu mase..
adik2 ku sekalian...
segala masalah,.. ibu akan rujuk padeku..
aku akn buat keputusan untuk ibu..
jadi jgn la kamu buat ibu gundah gulana..
dan aku benar2 mengharap adik2 ku..
jika ibu menghrapkan pertolongan yang kecil ..
bantu la ibu..
sekurang2nya kau dapat mengurangkan bebanan ku..
aku letih wahai adik2ku..
segala urusan rumah..hanya aku saje menguruskan..
mane taggjawab kamu wahai adik2 ku..
kasihani la aku..


::(luahan hati seorang kawan)::

dimana kamu ketika aku memerlukan kamu ketika susah..
kamu sudah bahagia dgn pasangan masing2..
maka tinggal lah aku seorang di kg..

kamu semua sudah melupakan aku..
aku tiada tempat untuk meluahkan masalah aku..
mungkin kamu sibuk menguruskan hal masing2..
tapi aku tidak kisah..
mungkin ketika kamu ade masalah..
kamu mencari ku..
aku masih sudi mendengr masalah kamu..
dan aku ingin sangat masalah kamu dapat diselesaikan secepatnye,,

wahai kawan2ku..
saat ini aku letih..
aku ingin keluar bergembira bersamamu ..
walaupun dapat sekejap sahaja...

tapi tak mengapapalah kawan2 ku..
biarlah aku melihat kamu gembira dari melihat kamu sengsara...
aku mendoakan kamu bahagia selamanya..

::(luahan hati seorang wanita)::

kite berkenalan..
kite bertemu...
kite berkawan..
kite berkasih..
tapi cinta masih tiada dalam hati sang wanita..
cinta tidak boleh dipaksa..
cinta hanya boleh di pupuk..

wahai sang lelaki..
jgn la kamu terlalu menggesa wanita itu untuk menerima kamu..
wanita itu sedang mencube menerima kamu di dalam hatinye..
tapi aper yang wanita itu rasekan ialah kosong..
wanita itu ingin sangat menghargai cinta kamu..
tidak mahu melihat sang laki kecewa..
tidak mahu melihat sang laki mengharap,..
tidak mahu memberi harapan palsu kepada kamu sang laki..

wahai sang laki,,
hadirkan la dirimu
pada wanita itu ketika dia susah...
berikn dia kenangan yang terindah supaya cinta itu muncul semula dalam hati wanita itu..
cinta dalam hati wanita itu telah lame mati
suburkan lah cinta dalam hati wanita itu dgn kenangan yang terindah..

biar wanita itu mengenal erti cinta semula..
bukan cinta paksaan..
bukan cinta simpati..
tapi cinta yang ikhlas dari hati..

sang lelaki..
kau silap membuat keputusan dimana kau meminta sang wanita memikirkan aper yang dirase..
ia tak kan mengubah aper pun..
jika hati wanita itu rase kosong .. dan jika wanita itu rase tiada cinta lagi dalam hati..
maka itu lah jawapannye...
wanita itu tidak memerlukan mase seminggu, sebulan atau setahun..
kerana pasti jwapan itu ttp same..
dan mungkin wanita itu tak kan muncul lagi dalam hidup kamu wahai sang laki..
byk lagi tggjwab wanita itu..
bukan hanya kamu dalam kehidupanye..

sang wanita berharap sang lelaki lebih memahami..
bukan mementingkan cinta dalam hati sang lelaki..
bukan sume cinta sperti adamaya..

No comments:

Post a Comment