Tuesday, July 6, 2010

ADIK

semalam 5 hb july 2010..
adik mendaftar kat ilp jb..
anak ke4
mak n pkcik yang hantar mendaftar..
aku plak keje..
suke btul dia dapat ilp..
ntah aper sgt la ilp..
padehal bukan jauh sgt pun ..
kat pasir gudang jer...
dia punye suke pagi tu,
sampai terlupa nak bawak x-ray n beberape keperluan dia lg.
adik aku mmg sempoi...dia gi register cume bawak satu beg (beg tu aku punye dia rembat) tu pun tak penuh,
then dia bawak baldi..aku rase tu jer la...
hahha...mase aku daftar kat uum dulu...
ntah baper byk beg aku bawak..setiap beg mmg padat n penuh la..
bukan tu jer..kotak pun ade gak tau aku bawak..
bakul..baldi...sume bende aku bawak..mcm dah tak nak dah balik umah lagi..
adik aku mmg sempoi...

actually...aku syahdu gak bile dia dah tak de kat umah..
dah tak de sape lagi yang aku boleh harapkan untuk pi kedai...
adoiii...nak harapkan zizi???...budak tu??????....baik aku pi sendiri la jawabnye sebelum berkata2 dengan dia..
boleh harap sekejap jer...
lps tu hampeh...
sememangnye adik aku ni sgt penting bg aku..
contohnye..kalu  kredit aku tak de, aku akan suruh dia gi kedai beli topup..
lps ni kalu tak de kredit mmg bf aku la jadi mangsa..
pas tu..kalu mentol bilik air dah rosak, aku akan suruh dia tukar mentol..
yang aku tahu , aku tukang beli mentol jer tiap2 bulan...
kalau aku lapor, aku surh dia order kan bakso, pas tu suruh dia pi amik..
tapi automatiknye aku la jugak kene belanja dia
walaupun adik aku yang zizul ni kedekut taik hidung masin  macm garam..
tapi dia ni rajin di perintah...
nak tak nak ..aku kene lepaskan dia..
kalu tak...mmg tak pandai hidup berdikari la dia..
sume bende nak mengharap kat aku..
gi bank kuarkan duit kat atm pun, suruh aku yang kuarkan...

kalu la aku ni akak yang jahat, mmg dah lame aku rembat duit dia..
pin no atm dia pun aku tahu..
hahhaha...
sengal punye budak...
nak buat buku bank pun nak aku teman...
haiyaa....hope lps masuk ilp tu..
make boleh la dia berdikari...
walaupun rase bimbang sbb dia tak pernah berjauhan dgn family,
tapi itu adelah untuk kebaikan dia..
aku doakan supaya dia baik2 saje di sane..
jgn la ade manusia yang buli dia..
biar dia buli org tak per...(????)... uish mulut....jgn la buli2 ni..tak baik..
hahhaha....




No comments:

Post a Comment