Thursday, September 23, 2010

Menjawab -15 Rahsia Wanita yang perlu kamu tahu

mood: tgh tak de keje
disebabkan itu tetibe rase nak menjawab sume 15 rahsia wanita ini....
15 Rahsia Wanita yang perlu kamu tahu

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak
menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
anjung hati - betul la tuh..tapi selalunye kalau aku kate aku sedih, aku tetap keluarkan air mate...maklumlah air mate dah terlebih...dari simpan banyak2, baik aku buang...ngeh3.

2. Bila dia tidak menghiraukan anda selepas anda menyakiti hatinya,
lebih baik anda beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum
anda menegur dengan ucapan maaf.
anjung hati - huwaaa...dia selalu bg aku mase...tapi dia buat tak tahu jerk...tak reti memujuk....adoyai...ajar lah bf saye memujuk awek dia...

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling
dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu
putus di tengah jalan).
anjung hati- hahhaha...kalau dah sayang, mcm mane nak benci..huhuh.....benci tu tak lah..tapi tak suke tu ttp ade..he3..contohnye: aku tak suke bf aku tu pakai cap belang2 harimau dia tu...hahhahah...




4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki
itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar
dengan lelaki lain.
anjung hati - blm try lagi la...setakat ni masih jujur lagi...tgk la kalu ade mase try la...keluar dengan laki lain.hahhaha

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,
dia akan cair seperti coklat!!
 anjung hati - rasenye dia tak pernah pulak renung tajam kat mate aku ni ...kalu dia renung ok gak..leh gak rase mcm ner coklat tu cair...

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak
menerima pujian.
anjung hati - hahhaha...yang ni aku setuju..kalu dia puji aku..tak tahu nak cakap mcm ner..kelu rasenye..tapi selalunye aku akan merendah2 diri ni...

7. Jika anda tidak suka dengan gadis yang sukakan anda separuh mati,
tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat
dalam diri wanita yang anda tak akan tahu kerana bila
dia dah buat keputusan dia akan lakukan apa saja.
anjung hati - mmg betul... tak salah lagi..

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri dari anda selepas anda
tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya anda masih ingin
menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
anjung hati - sgt setuju...ha la...bukan mudah pompuan nak direct terus terima...kene slow2..

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
anjung hati - absolutely true....aku mmg suke muzik.. kdg2 susah nak luahkan gune perkataan, so aku akan bg lagu kat dia...opss....puisi n lukisan aku tak minat...sbb aku tahu dia pun tak minat jugak..

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak
berguna.
anjung hati - pernah ker dia bgtau aku ni tak berguna ek...rase mcm tak de..kalu dia cakap ayat mcm ni...mmg goodbye la...

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
anjung hati -.. aku tak rase dia pernah terlalu serius kat aku...sbb aku rase dia tak pernah serius walaupun dia tgh serius..

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan
respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan
bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja
ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh
minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
anjung hati - aku pernah buat mcm ni...time mude2 dulu....( dah tua ke aku ni?)..mude lagi meh...time kecik2 mule la gtal nak bercinta...mcm tu la..

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan
senyum sebarangan.
anjung hati - ape plak.....ni yang tak setuju ni...senyum itu kan sedekah..dapat pahala...aku nak senyum gakk...

14. Jika kamu menyukai seorang wanita, cubalah mulakan dengan
persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
anjung hati - mcm ni lah permulaan hubungan aku dan dia.. ingat lagi dulu.. aku pertahankan yang kawan tak boleh jadi kapel...ngeh3...mungkin sbb time tu aku tak suke kan dia..hahha...tapi skrg dia dha jadi pakwe aku..ni yang malu ni...

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali anda ajak
berjumpa, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat dengan anda.
anjung hati - btul2...tinggalkan jer...dari buang mase...tapi kecuali lelaki yang bernama nazli bin naim..

No comments:

Post a Comment