Sunday, January 23, 2011

kawen adalah isu sensitif saya..so beware huh...!

tak faham dengan people who arounding me la...
always ask about " kawen"... tak de soalan lain ker?...
hailah....bg la duit dulu ..baru kasi tanya " bila mahu kawen ?"..
boleh gak aku jawab...
ni sekadar soalan berbasi2...
nak termuntah la nak jawab..
tensen wei....
ingat kawen senang ker?...
baik2 uruskan hal sendiri....
nak uruskan hal suami??...lps tu... dapat anak..uruskan hal anak????...
huit....aku tak ready nak uruskan hal tu lagi..baru lps graduated...
sendiri lom puas enjoy.......nak kumpul duit pun tak sempat....
ape lagi nak kumpul harta untuk diri sendiri....
laki kawen lambat no hal la kan..
after kawen still boleh enjoy...ape dorang nak fikir...
lps kawen automatiknye "syurga aku di bawah tapak kaki suami aku"
teringat kata kak su ..bile dah bergelar isteri tanggungjawab pada suami la paling berat...
jaga makan minum suami..( aku ni nak kate reti masak.. reti la jugak...bukan tak tahu langsung..cume x sedap kot masakan aku)
pakaian suami....(...bab  jahit pakain...mmg aku fail....so ready money jer la..beli kat kedai)
hati suami...(skrg ni pun bf aku asyk kecik hati dgn aku sbb perangai aku...bygkan lah kalu lps kawen..of kos dosa bertimbum2 aku dapat secara free)
blm hal2 batin lagi tuh....
ade la org cakap  bile tido, isteri tak boleh tinggalkan suami sebelum waktu subuh ...
tanggungjwab berat wei...
lom lagi nak lahirkan anak..
mengandong 9 bulan 9 hari....
azab nak lahirkan lagi...
so patutkan kalu aku mintak duit hantaran lebih2...wakakaka...marah kot bf aku...
contoh la kalu hantaran aku 10k.al maklumlah brg2 kan dah naik harga...so letak lah 10k..contoh sajer yer..jgn salah faham kpd pihak2 berkenaan.......
dgn 10k saje aku akan memikul tanggungjawab yang sebegitu banyak dan sebegitu besar untuk selama2nya sampai aku mati... tu pun ade yang nak mintak kureng....alahai...kesian kite kan wahai kaum pompuan....any objection?????

larat ker aku...
tanggungjawab isteri?
dengan keadaan aku skrg ni yang tak begitu stabil...?
aku tak nak jadi isteri derhaka...okeyyy....
kalu boleh...
aku dah ready untuk hidup menjadi seorng isteri solehah...bukan pada suami jer tau..tapi pada keluarga belah suami...
tak nak la aku tangung dosa banyak2..dan tak nak la jugak...suami tanggung dosa2 aku...
dosa sendiri pun dah banyak....
rase nye makin berat dosa dari pahala...

nowadays....
its not about duit untuk kawen...
but hidup aku lps kawen sape mahu support...? korang ker..? suami aku jugak kene support... (cehh..mcm dah kawen jer kan aku ni)
tnya soalan pasal kawen mmg la senang......
skrg ni harga barang naik....mintak 10 k..kang cakap jual anak...be rasional k...dulu n skrg...
its too much different...
heiiiii lah....tak faham..
mmg la susah nak kumpul duit banyak...
tap aku percaya ...
Allah maha pemurah...
nak membina Masjid dan meramaikan umat Muhammad besar pahalanya,,
Allah akan memberi kite rezeki,,,
aku yakin....kehidupan yang aku lalai...dan yang ditetapkan Allah...adalah yang terbaik untuk aku...
dan ..
mungkin di sebabkan faktor duit ramai org tak kawen...kan..kan...kan...????
dan ramai jugak yang berleluasa buat maksiat sewenangnya...( ade yang terasa....?)



p/s: kawen bile dah ready ok..kalau tak ready jangan kawen...kang timbul plak isu cerai....

No comments:

Post a Comment