Sunday, February 13, 2011

::iNterVieW Ke Ni???::

oh...interview....
aku rase mcm  sengal jer interview yang aku pi ari tu ..
n aku rase banyak2 interview yang aku pergi....
ini lah interview yang paling sengal..
gile sengal tahap petala ke8 wa cakap sama lu la beb...

ok...pagi2 lagi aku dah gerak....
sempoi abis la aku pakai baju...
well...niat kiteorang saje jer nak pi interview,,.
sbb kiterorang dah tahu kerja tu mcm mane..
n kiteorang langsung tak interested...
oleh kerana kiteorang ni dah tak de kerja sgt nak dibuat ari sabtu..
so kiteorang pun pergilah cari  kerja...
pi interview...
boss member aku sempat bg mesej kat member aku wish luck for teh interview..

sampai kat bank tersebut around 10a.m ...
after fill the form kiteorang pun tunggu la....
kiteorang tu bermaksud aku n member aku...
kiteorang tanya akak yang bg borang tu..." kak, dah isi borang ni mcm ner nak tahu turn kiteorang kene interview"

akak tu jawab " tunggu jer sesi pertama abis nanti baru korang masuk"

panas giler menunggu di luar ...
mungkin terlalu ramai yang mohon jawatan tu,,,
so kiteorang q la kan...
then ade sorang senior exect ni yang menguruskan sesi interview..

exect: tu cakap  "sila lah masuk ke bilik ni..ade aircond, kat luar tu panas...actually kiteorang tak jangka ramai sekali yang dtg interview hari ni..so terpaksa lah kami buat 2 sesi....."

perkataan " tak dijangka" tu lah yang paling kiteorang tak leh blah...
ye la..,tak kan stupid sgt tak leh kire baper org yang reply emel mengesahkan kedatangan dorang...

terus ke sesi ke2...
rase nak angin jugak la kan dgn pemberi ceramah tu..
first time inteview mcm ni...
mmg bukan interview,,,
kerusi di susun mcm kat bilik seminar...
mcm kat bawah ni lah....

hahhaha..korang mesti pelik kan...ade ke interview masuk bilik mcm ni kannn.....
aha...so bile dah masuk dengar jer la dorang bg briefing...
1 aper pun aku tak faham...

mane tak nye aku dah bosan n tak tahan dengan sikap belagak dan menunjuk2 penceramah tu...
awal2 lagi dah menunjuk...

ayat paling menyampah aku dengar 

penceramah :" siapa ibu tunggal dalam bilik ni?...

so ade lah akak sorang ni angkat tangan..

penceramah "...oh awk ibu tunggal eh,...so bg ibu2 tunggal saya akan berikan rm150 selama 3 bulan untuk membantu...ini niat saye, saya nak bersedekah...dah banyak dah ibu2 tunggal saya tolong...dah banyak dah anak yatim saya dah tolong...."

dari awl hingga penutup briefing tu asyk cerita yang dia tu dah banyak sedekah, gaji beriban2....

haloo....kami dtg untuk di temuduga , bukan nak dgr seminar..kurang pahala awk nak beri sedekah tau...
yelah...org yang ikhlas bersedekah tak perlu kot bgtau..kurang pahala...

So im just want to said :










P/s: jangan mudah tertipu.

No comments:

Post a Comment