Thursday, August 18, 2011

| bekerja membuat biskut raya...

  1. sebenarnya saya sangat2 letih ..sangat2 penat...tapi di gagahkan jugak sebab excited untuk mengupdate blog....
     
  2. hari ni saya bekerja seperti biasa....tapi kerja saya hari ni ....jeng..jeng..jeng...lain dari yang lain pekerjaan saya ari ni...memandangkan bulan syawal tak lama lagi menjelma..biskut raya pun blm buat lagi...so plan yang tak dirancang ni ..telah mebuatkan saya and the geng membuat biskut pada hari ini...


  3. saya @ sebenaranya kami....hahhah...ok...tak kan saya sorang jer kot nak amik nama...tinggi sangat kuasa tu..hohohhho....ok.. la...Actually for today, kami buat 2 jenis biskut...biskut kurma & biskut bintang sinar...heheheh.....kami pilih biksut yang mudah, senang, lagi cepat....buat 7 adunan untuk 7 orang...kami berkongsi duit untuk beli bahan...so same 2 la buat..jenuh dari pagi ke ptg...amat la sengal2 badan ni...al maklumlah puase....tahan jer la....

  4. so petang tu ..around pukul 4lebih dah siap...biskut kurma dah siap sepenuhnya...yang belm siapkan sepenuhnya biskut bintang sinar...meletop gituh namanya..bersinar2 biskut raya saya nanti....tapi itu pun blm siap sepenhnya...ada lagi sisa tepung yang blm siap..so kami simpan dalam chiller..n esok kami akan sambung buat....mintak maaf pic tak dapat di tunjukkan di sebabkan biskut tersebut terlampau cantik - cantik sangat..heheh...hahha...padahal nak tutup malu.sbb .biskut yang sepatutnya berbentuk bintang..kami ubah menjadi bulat...adunan terlampau lembut sampai tak boleh nak  di terap.so alternatif lain..kami buatlah dalam bentuk bulat...n masukkan dalam cup ..baru indah..tak tahulah rasenya mcm ner...kite tengok jer esok kannn,,,,.wakkakak...dan secara automatiknye dan rasminya..dengan ini kami tukar nama jadi biskut bulan bersinar.bukan lagi biskut bintang bersinar.waaaa...masih mengancam lagi kan namanya....huhu,,,yang pernting kan rase ,,,,bukan rupe, dan yang penting..bila korang datang beraya rumah saya mkan la biskut yang bersinar ni.kompen,,,,bersinar muke korang...wah...saya sudah ngantok..wlaupun banyak bernde nak ceritakan.





saya ngantok yang amat sangat..thanks pada sume yang terlibat.. memori yang tak mungkin dilupekan..tq.esok nak buat entry pasal produa

No comments:

Post a Comment