Sunday, November 27, 2011

aZaM tAhuN BarU 1433

Salam maal Hijrah saya ucapkan to all muslim....So sempena tahun baru ni saya nak buat wishlist la sikit. :

  1. kumpul duit tabung kawen yang tak pernah mencukupi

  2. nak jadi anak,akak, dan awek yang baik,sopan santun dan lemah lembut -ala2 wanita melayu terakhir.

  3. lebih matang, lebih jimat, lebih baik hati, lebih kasih sayang, lebih cun,lebih gagah, lebih sabar, lebih pemurah.lebih rajin,lebih gemuk mcm encik tunang

  4. nak jadi bakal isteri yang pandai jahit, pandai masak, pandai serba serbi..muahahah....tak agak2...

  5. ipad @samsung galaxy ....wooot..woot...mampu ke?????

  6. rajin berusaha, jangan mengalah
    .


cukup lah 6 sahaja ..harap2 semua azam ini tercapai...heheh..wish me luck.. =)

Al-fatihah

takziah diucapkan kepada keluarga encik tunang tersayang..
di atas permergian ayah tersayang
25 nov 2011
Moga Arwah pakcik dirahmati Allah dan ditempatkan di kalangan orang - orang yang beriman...
Tenanglah di sana...
Aman lah disana....

untuk encik tunang...
sabarlah sayang....
ape yang awak hadapi sekarang, pernah jugak saya hadapai pada masa lalu..
Allah menguji saya dengan 2 kematian..
saya akur...saya redha...
saya nak..awk pun akur dan redha dengan takdir-Nya..
walau ape pun..saya tetap disamping awak...
kite akan sama - sama lalui dugaan yang tersedia untuk kite

malam itu...
saya hanya sempat pandang awak..
awak pandang saya..
jelas terpancar di mata awak kesedihan yang awak tahan..
saya tahu awak bersedih..
awak tahan,.
awak pura- pura gagah di pandangan saya,,
saya memang tak nampak awak menangis di saat jenazah di rumah..
saya rase ape yang awak rase...

saya mintak maaf sayang...
saya tak dapat tunggu awak balik dari perkuburan..
saya nak berada disamping awak;..
tp keadaan tak mengizinkan..

saat awak telefon saya...
awak tanya saya dimane..
saya mengalir air mata..
kerana..
saya tak dapat berada di samping awak..
saya tak dapat bercakap dengan awak..
saya sangat terkilan..
3 bulan tak jumpe..
dan saat kite berpandangan...
awak kelihatan sedih..
sabarlah sayang...

untuk  Makcik, Akak,Angah,Nazwa,didi dan nazim...
kuatkan hati, kuatkan iman....sentiasa ingatkan Allah..
setiap yang hidup akan mati..
kelak kite jugak akan ikut mereka disana..
cume belum tahu masanya..
yang pergi, sudah aman dan tenang disana..
yang hidup, harulah jalani kehidupan yang tersedia untuk kite..

" Dan berpeganglah kepada ayat ini...walau apa pun yang berlaku bukan atas kehendak kita atau

yang dinamakan takdir, maka sebenarnya

ALLAH SEDANG MENGATUR YANG TERBAIK UNTUK KITA...

Allah Maha Penyayang dan Allah tidak akan membiarkan

hambaNya dalam kesusahan dan keperitan tanpa sebab.S esungguhnya Dialah yang

menciptakan kita maka Dia jualah yang lebih mengetahui yang terbaik untuk kita....

Oleh itu, bersabarlah ketika menghadapi ujian Allah S.W.T.

Semoga kita menjadi hamba yang Mukminin, Muttaqin dan Muslihin"

moga awak sekeluarga tabah mengahdapi dugaan ini..


memang sedih menghadapi kematian orang yang kite sayang...

Saturday, November 19, 2011

guA BenGanG KaLi KedUa

terus terang saje la..
hari ini saya kene marah..
perasaan saya saat ni ...???.
.of kos la..
saya gembira sangat2...suke...best sgt kene marah...
muahahha...adoyaii..sengal...

Actually...saya sedih sgt..terkilan dgn kate2 seorang makcik ni..
seolah2 mengugut untuk menjatuhkan saya..
saya down untuk seketika..

to Makcik !!
sila lah jatuhkan dan burukkan saya....saya tak kisah...saya percaya pada Allah....

awal2 perbualan telefon lagi makcik tu seolah - olah memg mahu menyerang saya..
nasib baik Allah berikan kesabaran kepada saya melayan makcik tu...
hanya kate maaf saje yang mampu saya katekan...
kalau saya yag betul pun dimate dia saya yang salah...
so teknik yang saya gune ialah maaf ..
itu saje lahh...

masih terngiang2 lagi kat telinga saya kate2 makcik tu

awak yang bagi mesej kat saya kan..tak kan awak tak tahu kursus ape awak buat?!!!....

saya pun pernah jugak keje pejabat.....saya boleh tutup periuk awak.saya boleh bgtau pengarah awak...awk keje mcm ni

awak tahu kan hukum bile awak berjanji tapi tak di tepati..?


awak cakap mintak maaf .. tak payah la jerit kat telinga saya...awak marah saya !!!

hadoyaiii....pengsan layan makcik mcm ni...so dengan penuh kesopanan dan kesusilaan..saya pun menjawab:

ye...makcik saya tahu...tapi dalam mesej tu banyak kursus kite buat..makcik nak tanyakan saya kursus yang mane satu...saye kene tahu...

saya diam..tak tahu nak cakap ape...tapi andai kate saya boleh patah balik mase...saya nak jawab...

" Dengan segala hormatnye seya mempersilakan makcik untuk berjumpe dengan pengarah saya untuk memberitahu segala ketidakpuashatian makcik kepada saya..sekian"

ye..saya tahu....( rase nak tanya dia..ape hukumnye tutup periuk nasi saya??;;)

Sumpah..saya tak de rase nak marah makcik..saya layan sume orang sama jer...mcm ni lah...

saya menangis..bukan menangis sbb ape...menangis kerana perangai makcik tu mcm ni...
saya harap sangat saya tak nak jadi mcm tu kalau saya dah tua..
jauhkan lahhh...
saya harap saya dapat layan makcik2 ni dengan  penuh kesopanan...
sbb saya anggap sume peserta kolej ni warga tua yang ptt di hormati.,

saya sentiase berjaga2 ketika bercakap dihadapan org tua,
tidak mahu mengecilkan hati sume org..
mungkin makcik sorang ni je yang saye terlepas...
hmm..tp bgus jugak terlepas...
lps ni makcik tu dalam senarai *blacklist* saya..
muahahah...
jgn harap saya nak contact n panggil makcik tu lagiii...




kalau ade 3 4 orang peserta mcm perangai makcik ni..boleh pitam saya ni

Thursday, November 17, 2011

guA BenGanG giLeR ....


grrrrr...grrr....saya rase bengang giler ari ni,,,
bengang dgn minah yang keje kat 7eleven pontian

okay....hari ini saya berniat untuk menukarkan duit syiling tabung saya..
saye kira2 sumenya ade RM60..
so oleh itu saya pun p la tukar kat 7 eleven..
saya bagi kat dia RM60..
budak pompuan ni cantik...rasenye dia sorang paling cantik kat &-eleven pontian tu
tapi dia bagi saya RM50..
fine..dia cakap dia nak kira dulu...
oleh sbb saya nak cepat...n dasar kepercayaan saya pada org ISLAM dan MELAYU..
saya pun cakap la 

awak kira dulu..nanti petang saya ambil balance rm10 tu..

then.. before balik kerja tu saye singgah la ke 7-E untuk tuntut duit balance RM10..
kemudian, keluar sorang akak ni..(bukan org yang same ambil duit dari saya). Dia cakap:

duit syiling tu mmg ade RM50... bukan RM60

saya benggang...seingat saya mmg ade RM60...saya yakin...saya dah kira banyak kali...tapi oleh kerana saya malas nak gaduh...malas nak cari pasal..malas nak banyak cakap...
so saya pun cakap

tak per lah saya halalkan...(tapi dalam hati ku..aku haramkan..heheh...tunggu la balasan dari Allah

huahahha...mulut kate halal,..hati kate haram..
mcm ne la tu kan..
sebenarnya time tu saya cume ingat Allah jer la..
bukan rezki saya..=)
hihih...
tapi atas nama Allah..saya serahkan pada-Nya..
Dia yang berhak menentukan balasannya..
so kepada minah 7-E.. sila lah bertaubat...itu saje.Sekian





grrrr....sedih duit tabung di ambil orang.. =( .Allah Maha Adil...

Wednesday, November 9, 2011

Sayang oh Sayang...

Sayang ku Nurhidayah Binti Albian.......

Tidak ku letak kan mu di kepala ku untuk memimpin LELAKI...
Tidak ku letak kan mu di kaki ku untuk di injak....
Namun ku letak kan mu di bawah tanganku untuk ku lindungi dan
ku letak kan mu dihati ku untuk ku cintai..