Sunday, November 27, 2011

Al-fatihah

takziah diucapkan kepada keluarga encik tunang tersayang..
di atas permergian ayah tersayang
25 nov 2011
Moga Arwah pakcik dirahmati Allah dan ditempatkan di kalangan orang - orang yang beriman...
Tenanglah di sana...
Aman lah disana....

untuk encik tunang...
sabarlah sayang....
ape yang awak hadapi sekarang, pernah jugak saya hadapai pada masa lalu..
Allah menguji saya dengan 2 kematian..
saya akur...saya redha...
saya nak..awk pun akur dan redha dengan takdir-Nya..
walau ape pun..saya tetap disamping awak...
kite akan sama - sama lalui dugaan yang tersedia untuk kite

malam itu...
saya hanya sempat pandang awak..
awak pandang saya..
jelas terpancar di mata awak kesedihan yang awak tahan..
saya tahu awak bersedih..
awak tahan,.
awak pura- pura gagah di pandangan saya,,
saya memang tak nampak awak menangis di saat jenazah di rumah..
saya rase ape yang awak rase...

saya mintak maaf sayang...
saya tak dapat tunggu awak balik dari perkuburan..
saya nak berada disamping awak;..
tp keadaan tak mengizinkan..

saat awak telefon saya...
awak tanya saya dimane..
saya mengalir air mata..
kerana..
saya tak dapat berada di samping awak..
saya tak dapat bercakap dengan awak..
saya sangat terkilan..
3 bulan tak jumpe..
dan saat kite berpandangan...
awak kelihatan sedih..
sabarlah sayang...

untuk  Makcik, Akak,Angah,Nazwa,didi dan nazim...
kuatkan hati, kuatkan iman....sentiasa ingatkan Allah..
setiap yang hidup akan mati..
kelak kite jugak akan ikut mereka disana..
cume belum tahu masanya..
yang pergi, sudah aman dan tenang disana..
yang hidup, harulah jalani kehidupan yang tersedia untuk kite..

" Dan berpeganglah kepada ayat ini...walau apa pun yang berlaku bukan atas kehendak kita atau

yang dinamakan takdir, maka sebenarnya

ALLAH SEDANG MENGATUR YANG TERBAIK UNTUK KITA...

Allah Maha Penyayang dan Allah tidak akan membiarkan

hambaNya dalam kesusahan dan keperitan tanpa sebab.S esungguhnya Dialah yang

menciptakan kita maka Dia jualah yang lebih mengetahui yang terbaik untuk kita....

Oleh itu, bersabarlah ketika menghadapi ujian Allah S.W.T.

Semoga kita menjadi hamba yang Mukminin, Muttaqin dan Muslihin"

moga awak sekeluarga tabah mengahdapi dugaan ini..


memang sedih menghadapi kematian orang yang kite sayang...

2 comments: