Sunday, December 4, 2011

Risaukan Mak + kuRsus by KEMAS

malam ni..hati saya agak merasakan kerisauan..
risaukan mak yang sedang berkursus di resort tanjung piai..
saya takut mak menjadi mangsa buli..
banyak benda yang mak tahu..
kesian mak...
saya harap mak tak de ape - ape kat sane..
saya harap mak gembira jer..

kursus yang mak ikuti ni under KEMAS PONTIAN...
hmm...mengikut penceritaan mak...
saya boleh agak budget KEMAS x lah sebesar mane..
atau pun..budgetnye besar.. tapi ade masuk "kocek"

kenape saya berkate sebegitu..
maaf kalau tersalah..
just from my mom story.. mak bagitahu..yang dia tak selesa di sana..
kekurangan air untuk mandi..
kekurangan air untuk membasuh baju..
kepanasan di dalam bilik...
kurang serba serbi..
dan jugak saya berani menanggak,,
terdapat "gape2" antara si muda dan si tua..
di mana2 kursus mmg ade gape..
tapi sebenarnya gape ini berlaku di sebabkan kurangnye perhatian dari pihak penganjur..

di sekolah dahulu..saya merupakan AJK majlis perwakilan pelajar..
saya boleh nampak kelompok2 ini...
dan kami akan cube memecahbelahkan kelompok2 ni supaye mereka boleh bersatu hati..

dan apabila masuk ke alam pekerjaan pula..
dan saya di tugaskan untuk menjadi urusetia program..
so far tiada gape2 berlaku....
mungkin kami mengamalkan prinsip bekerjasama..
alhamdulilah..syukur....si muda membantu si tua...si tua pulak memberi ilmu kepada si muda..
itu yang kite mahu...
bukan seperti yang mak saya lalui pada saat ini..
diperli, diketawakan, dipulaukan,,,
saya tahu mak sedang bertahan...
dari suara dia mengadu pada saya...
saya tahu mak tidak seronok di sana...
serasa saya ingin menggantikan mak..
serasa saya ingin berjumpa penganjur agar tidak berlaku perkara sebergini..

persoalan :

inikah hasil dari program kursus yang dianjurkan oleh KEMAS..???

ape objektif sebenar KEMAS?


(maaf kalau tersalah..hanya ikut emosi. )



buka lah mata, bukalah fikiran..sampai bile mahu berkelompok...bangsa tak akan maju...

No comments:

Post a Comment