Tuesday, March 6, 2012

Step 1 : Sewing a Baju Kurung


dulu, saya pernah cakap dengan diri saya..
saya akan kawen bile saya rase diri saya cukup lengkap untuk kawen..
dan....
bile saya benar - benar dah sedia..
saya tak nak kawen, bukan atas kesediaan saya..
biarlah semuanya berlaku secara perlahan..

dan lantas..
step pertama saya...bermula dengan.
belajar menjahit..

actuaally..ni bukan kelas pertama saya..
sebelum ni pernah jugak sy ikuti kelas menjahit//.
tp separuh jalan saje..
tak faham dgn cara tenaga pengajar mengajar..

menjahit bukan minat saya..
tapi atas dasar "persediaan menjadi isteri org"
makanya lah saya belajar..

alhamdulilah kelas kedua dengan tenaga pengajar yang berlainan..
saya mudah faham..
terima kasih...
syukur allah



hari pertama belajar mengukur dan menggunting
dan hari kedua
belajar menjahit..
tp oleh kerana saya terlalu penat mmenguruskan kelas membuat cupcake pagi tu
daptlah jugak ilmu dari kelas memasak..
pembelajaran saya terhenti seketika..
apabila kepala saya tetibe sakit./
mungkin terlalu kepenatan..
hihih...
tapi sy ttp teruskan di rumah..
dan ini hasilnya..
jeng...jeng..