Friday, April 20, 2012

bunga - bunga syurga TV3 ( pakai selendang nampak rambut)

Assalamualaikum..

nak tanya ni..
ada sesiapa yang tengok cerita bunga - bunga syurga x?..
hmm..minggu lepas saya tak tengok..
so saya dapat tengok episod hari ini..
saya ikut cerite ni dari awal episod.
saya cume nak keluarkan pendapat je ttg cerite ni
..
cerite ni bersifat keagamaan dan anak yatim..
awal cerite ni agak best la kan..
ade sedih, ade geram, ade benci..
seriouslly mmg best..

tapi sayang sangat..

sama ade pengarah yang jahil atau penerbit yang jahil atau pelakon2 yang jahil..
tak tahu la saya kan..
perasan tak? ade pelakon yang ambil watak safiyyah tak silap..
asalnya dia bertudung litup kan.
dia tolong ayah dia jaga anak yatim..
sopan dan lemah lembut orangnya..
lps tu dia ke bandar..
kekonon ke kl nak tolong ayah dia besarkan anak yatim kat rumah anak yatim
pada awalnya masih bertudung litup lagi..
then ade 1 episod tu dia tak pakai tudung..
sbb ofismate dia hasut dia tak pakai tudung mase p dinner
terus dia tak pakai tudung..
iman dia mula goyah..
tapi cara dan kelakuan dia masih nampak sangat mcm dia betul2 nak jage aurat dia lagi
 macam pompuan solehah la kan..
tapi bile tgk episod mlm td..
saya ade nampak keganjilan plak..
time dia balik kg ziarah ayah dia..
dia memakai tudung litup siap pakai anak tdung
then bile dia melawat en azmin a.k.a boss dia ...
dia boleh pakai selendang..siap nampak rambut gituhhh..
mase si azmin datang rumah..tutup rambut gune tuala..rambut pun tak nampak sangat
..boleh terima la kan alasan sbb dia cakap dia tak de tudung
tentang p tgk azmin kat hospital..
terus nampak jambul rambut lagi tuuu..
adehhh..ini sudah lari konsep...
pengarah tak sensitif pada isu pemakaian tudung..
reality  itu mmg ade...orang yang kejap pakai tudung, kejap tak pakai..
tapi pengarah harus sedar yang dia sedang membuat cerite ttg keagaamaan.
yang memberi pengajaran,moral dan akhlak..
kalau la mcm tu pengarah tunjukkan..
comfirm bebudak ikut..
mst budak2 akan cakap " kat tv tu bolehh?''
haaa.....ape nak cakap lagi?
kalau pengarah nak cakap pelakon tu pakai tudung selendang nampak rambut keluar..
untuk elakkan dari isteri azmin serang dia...ia sangat mengaruttttt...
alasan yang tak boleh pakai..
kalau betul2 nak elak..
kenapa tak pakai purdah je..
baru puas hati..

tolong la..
pemakaian tudung bukan hal yang begitu remeh ye..
bukan main pakai buang..
saya betul2 marah..arghhhahhaha..
nak buat cerite ttg keagamaan..biarlah betul2 
sensitif mane yang tak boleh..
mane yang boleh..
kaji dan selidik...
baik - baik cerite jadi best...
terus jadi benggang..haishh...
nasib baik ade johan botak..
sejuk la sikit hati ni..hihih...
ape pun ttp nak tengok cerite ni smpai abis sbb ade johan..hahahhaa....


 kalau nak pakai tudung litup, teruskan, tapi ...sensitif pada hal yang mahram dan bukan mahram..pengarah sila tengok cerite nur kasih..ahaks.

No comments:

Post a Comment