Thursday, April 12, 2012

Ye..Saya kuli awak..

Assalammualaikum..

alahai...ape la nasib...
rase sedih..
rase kecewa..
rase hampa..
macam2 rase saya rase..
saya tak mahu merintih dan membandingkan nasib saye dengan nasib orang lain..
saya tahu Allah telah menciptakan dugaan yg berbeza2 kepada setiap hambanya..
saya pasti  Allah ingin menguji ketabahan dan kesabaran saya pada hari ini..
apa yang saya mampu..
hanyalah menitiskan air mata..
hanya itu saje cara untuk puaskan hati saya..
moga ade yang memahammi dan menyokong saya..
saya tak mahu lemah di mate orang..
saya mahu hadapi semua dugaan dengan tenang setenangnya..
dan tak pernah saya menitiskan air mata apabila dimarahi oleh dia.
sudah saya katakan pada hati... 
yang saya akan kuat dan teguh walau dimarahi atau di maki sekalipun..
tapi hari ini.. saya rasa saya kalah...
saya rasa tidak adil saya diperlakukan sebegini...
saya yang selalu dipersalahkan atas semua perkara yang saya assume mereka sudah tahu..
 walaupun sudah tidak ade lagi ikatan hitam putih..
kenapa perlu di cari saya..
kenape perlu dimarahi saya..
kenapa perlu di arahkan seperti saya ini tidak ade hati dan perasaan..?

ini lah si kuli.
tak ape lahhh...
saya masih dengan niat saya..
nak jaga mak selagi saya belum berkahwin .
nak dekat dengan mak..
nak balas jasa pada mak..
saya tak mampu berikan duit setiap bulan..
tapi saya harap dengan cara ini saya dapat balas jasa dan berbakti pada mak..
saya tak sempat berbakti pada arwah ayah..
saya akan bertahan walau ape cara sekalipun..
InsyaAllah...
moga adelah perkerjaan yang lebih baik untuk saya kelak..amin..






harapan menggunung = dapat kerja lebih baik dari yang sekrang ini,..amin

No comments:

Post a Comment