Monday, August 13, 2012

Kesunyian


Terlukis sebuah senyuman pada bibir mungil dan wajah aku yang sentiasa ceria dan gembira. Galak aku berbicara dan bergurau-senda yang kadang kala mengundang cemburu di hati yang memandangku. Wah betapa beruntungnya si dia, nampak hidup bahagia dan ceria. Tapi sunyi dalam hati siapa yang tahu???Aku juga punya perasaan sama seperti manusia yang lain. Ada ketikanya gembira, ketawa, sedih dan juga saat aku menangis. Tapi sudah sifat semulajadiku lebih suka memendam. Biarku menangis bersama hujan yang lalu membasahi bumi agar kelak tiada siapa yang tahu luka dihati. Gundah di dalam hati biarlah aku simpan sendiri. Tersimpan termaktub dalam diari hidupku.hatiku yang kosong seumpama kegelapan di satu lorong yang tiada penghujungnya. Bahaya menanti jika aku tidak mencari sinar cahaya menerangi kegelapan ini. Namun rasa kosong ini tidak semestinya diisi dengan teman hati bernama gadis. Kerana ada yang lebih baik telah lama sedia disisiku iaitu Allah tuhan semesta alam dan Al-Quran pegangan hidup sepanjang zaman. Allah yang Maha Mengetahui segala kesunyian hatiku dan Al-Quran pengubat segala kesunyian hati ini..Bicara sunyi hati ini bukanlah kerana dari pandangan manusia yang sering meneliti, tetapi dalam pencarian mencari kebahagiaan yang hakiki. Kadang-kadang timbul keraguan di hati dalam pencarian ini. Namun jika benar itu telah tersurat secara hakiki, maka pasti akan aku hargai sepenuh hati...setiap yang dilakukan biarlah ikhlas keranaNYA. Biarlah beribu mata memandang serong, kerana pengukur keikhlasan kita denganNYA bukanlah pada pandangan manusia. Aku akan terus tabah dan tersenyum menghadapi segala dugaan kehidupan kerana aku ada MU sentiasa disisiku YA ALLAH Yang Maha Pengasih dan Penyayang..



p/s : love u cik tunang...moga kite cepat disatukan hendak nye...ABG SYG AYG..!

Friday, August 10, 2012

Romantik kah kite???

Assalamualaikum dan salam sejahtera,fuhh dah lama x update blog cik tunang..hahaha sampai mrh dye kt en tunang nye nie......nk cite ckit pasal R0MANTIK OR ROMANTIS
Ramai wanita makan hati bila pasangan mereka kurang menunjukkan sikap romantisnya lebih-lebih lagi bila sudah berumah tangga. Sebenarnya jika ikut logik akal wanita memang punyai nafsu 9 berbanding lelaki yang cuma ada 1 nafsu dan akalnya 9. Kerana fitrah itulah lelaki ni diberi penghormatan untuk menjadi ketua dalam menguruskan kehidupan keluarga dan tugasan seharian juga.
Lelaki ni perlu banyak berfikir memandangkan tugas dan tanggung jawab mereka berat. Sebab itulah kadang kala kita tengok muka mereka sentiasa berkerut dan serius serta lengan asik di dahi sahaja. entah apa yang difikirkan kita pun tak tau kan? Ramai sedih, kecewa dan merajuk tapi kita perlu faham itu adalah lumrah hidup.
Sebagai wanita yang memang fitrahnya penyayang tak salah kita tunjukkan kasih sayang kita pada pasangan walau si dia kurang melahirkan kata-kata romantis pada kita. Lelaki ni mungkin sebab ada halkum, 10 perkataan nak dikeluarkan 2 saja yang terluah. Tak luah kata sayang tak bermakna mereka tak sayang. Tak luah kata rindu bukan bererti mereka tak merindui kita. Moga dengan artikel ini dapat menjawab serba sedikit persoalan yang sentiasa bermain di minda wanita mengapa lelaki tak romantis.
Moga hubungan kita bersama pasangan akan terus harmoni dan aman damai..amin.

P/S : SYE SYG TUNANG SYE NURHIDAYAH ALBIAN...JGN MRH KLU SYE X ROMANTIK TAU...TP KDG2 SYE ROMANTIK JGK KN....