Monday, September 10, 2012

love story: im bride to be.... hihi

assalammualaikum semua...

lame kan sy x update..
bz sesangat la..
almakkumlah nak kumpul duit utk raye...
mmg puase ni sy x smpt nak update
dok asyik ot je..


ni bru ade ms...
tp geram plak intenet ofis blh thn lembab..
nk online kat umah...
cable telefon kt kg kene curi org..
kurang ajar betul orgyg curi tu...
klu la sy jumpe mmg saye sule..
mnyusahkan sy tau pencuri tu...hishhhh
sbb pencuri tu la sy dah sehari x online.
ni tgh rajin nak update blog..intenet plak buat hal
hmmm x blh tgk org rajin tau intenetni.
.jeles la tuuuuue
lambat giler..
nak posting pun susah
naik baik ade tab ni..huhu...
tab 2 7.0 baru ...duit encik tunang..
mule2 sy x nak beli... disebabkan tarikh kawen kami dah dittpkan..
drp beli tab ni baik sy simpan duit utk majlis kami...
ha???...nnt eh sy annouce tarikhnye... relax dlu..sabar eh
ni cite pasal tab ni dlu..
tp atas dorongan encik tunang
kami pun beli...
rm12++
syg gile nak kuarkan duit..
yela klu kawen dah blh dpt cincin emas sebijik
tp x pe..dah beli pun...at least ade la jugak sy tab..
sebelum ni dok asyik tgk org punye..
nak beli syg duitnye, bkn x mmpu..
bio la pakai cikai2 pun at least duit utk mase depan saye ade.
ade ke daya oiiii...
hahah....

senangla jugak sy nak updte..
gile cepat.. pc ni pun msh dok refresh dr td..
x timbul lagi pun page nak tulis..
bkn kemain laju lg tab ni..syokkkkk

hihi..tapi sy rase mcm nak buang plak tab ni.. sbb susah betul nak menaip..
sensitip betull..
geram smpai saya tukar kepada pc ni balik nak update blog punye pasal..
baru lps puji..
dah buat hall...
pc yg saye kutuk ni jugak yang boleh gune...

okay lupekan pasal pc n tab bagai..

skrg saya nak annouce tarikh kawen saya..
acece...mcm la ko tu artis daya oi..sampai nak annouce bagai...
its ok..
kalau org x nak tahu pun x pe..
dengan ikhlas mmg saye sendiri nak annouce,,,

alhamdulilah..setelah lebih setahun kami bertunang..
dah bermacam2 dugaan kami tempuhi...
maka kami akan disatukan pada
20012013
tarikh ini bukan saya yang pilih..
500% encik tunang yang pilih..
saya hanya menjadi puan turut..
tiada bantahan..

mcm2 dugaan saya nak pilih tarikh ni..
asalnya saya dan encik tunang nak pilih 141212..
tarikh lahir saya..
terus terang saya katekan mmg saya yang pilih tarikh tu..
konon2 nak kawen pd hari istimewa..
tp syg seribu kali syg..
x semua yang kite nak kite akan dapat kan..
cadangan di tolak oleh ibu si tunang..
k.e.c.e.w.a
sy benar2 mengharap tarikh tu..
mcm2 sy dah berangan...
tp kecundang..sob..sob..sob..sy nangis berhari2...
kukecewa..
well,..biaselah..pompuan kalau tak dapat sesuatu yang di nak..
dia akan protes..
mcm tu lah sy..
mcm2 sy ugut..
saya ugut putus tunang..
jahat x..jahat x..jahat x...hihihi
jahatkannnn..kannn..sy ni..hahah..
sy dulik ape..
ini adalaha 1 tanda protes saya..
ke2..saya cakap dgn dia kite tambah lagi tempoh tunang..tambah lg 2 tahun sbb saya nak smbung master..
ngeeee...ade je kan otak saya mengeluarkan idea yang bukan2 ni...
ahaks...
lame jugak la saya buat perangai..
lepas tu kan...saya x bg encik tunang jumpe saya pun..
lepas tu..saya lagsung x layan encik tunang..sy hentam kerja sepanjang waktu utk tidak melayan encik tunang..hahaha...jahat..kan..jahat kan..
sile jangan ikut perangai saya ini okay..
x baik untuk kesihatan
hahah..
actually...
sebab ape ibu encik tunang reject?
sbbnye angah ( akak encik tunang) nak kawen pade tahun ni
org cakap x elok kalu adik beradik kawen dlm tahun yang same..
nnt salah sorang akan bercerai..
ntah petua dulu2 yang cakap okay...versi org tua kannn.
saye versi muda...
kalau saya cakap..
kawen awal2 elok..cegah maksiat, tambah pahala...
banyakkan umat nabi muhammad..ini versi saya la kan...
org tua lain pandangan..
so sy ikutkan je la...

walaupun hati kecewa..maka ku gagahkan jugak untuk terima keputusan itu..
cewaaaahhhh...

x pe lah kite mengalah...
mengalah itu bagus...

nak dipendekkan cerite..
bulan puase ari tu encik tunang ajak bincang pasal kawen..
saya dah cakap sy x nak masuk campur pasal kawen..( merajuk lagi)
pilih je la sesuka hati tarikh ape pun...saya akan ikut..
tapi dengan syarat jangan ambil tarikh pada bulan 2 dan 3
sebab tarikh tu telah di booking oleh cousin saya...
yela bulan 2 mesti ade nak tolong cousin saya..
kot2 dia perlukan bantuan saya kan...
bulan 3 dah majlisnye..
so saya x nak la menggangu majlis dia..
ape pun saya dah bg warning kat encik tunang... jangan kacau tarikh dalam bulan tu..

dia pun bgtahu ..19&20 januari 2013 kite kawen..
saya pun jawab " pospon boleh tak? kite buat bulan 5... ( merajuk lagi ke?)
encik tunang : jgn nak ngengade...bla..bla..bla...( membebel)
seperti biasa..
saya ye kan ajer..
x nak la mengharap
dan x nak bgtahu pade mak saya..
nanti kompem mak saya akan kecoh dengan makcik2 sekalian..
bukan makcik aje..ntah2 dgn org kampung sekali nanti
kalau x menjadi lagi tarikh ni mmg malu la saya untuk kali kedua..
huhuhu...
saya msh lagi diamkan dan rahsiakan tarikh tu..
walaupun encik tunang yakin dgn tarikh tu..
saye ttp diamkan..hahah...

ade lah jugak ari tu sy terlepas cakap ttg tarikh tu..
kat emak..
tp saya cakaplah.: "kalu nak betul2 yakin mak bincang la sendiri dgn bakal menantu mak, malas nak pike" ( merajuk lagi)
mase hari raya pun saya x berani nak bgtahu sedara mara ttg tarikh tu...
mungkin belum masenya..
saya takut x jadi..biarlah tunggu encik tunang datang sini n berbincang dgn mak..

sampailah raye ke 6..
encik tunang datang beraye...
seperti biase..
mmg dasar org gelojoh..
mak pun tanya pada encik tunang...
encik tunang pun dah berbincang dgn mak..
alhamdulilah mak setuju dengan tarikh tu..

dan pada 01 september 2012
di melaka..
semua adik beradik mak berkumpul..
dengan yakinnye mak dan saya annouce tarikh kawen saya... =)
1 family meeting pasal majlis saya..
sape nak sponsor itu..sponsor ini..
sejujurnye..
bukan ini yg saya inginkan..
saya x nak sebab saya tiada ayah..saya anak yatim..
org simpati dan membantu saya..
biarlah dgn hati yang ikhlas...
saya x mintak semua ini..
alhamdulilah..ramai yang membantu...
saya sangat bersyukur...
saya doakan mudah2an Allah murahkan rezeki dan berikan kesihatan tubuh badan kepada saudara mara saya sekalian yang ikhlas utuk tolong saya dan mak...aminnn..ya rabal alamin..
semua dudk berbincang ttg majlis saya...

mungkin ade kawan yang cemburu saya buat tarikh tu..
tapi percayalah...
tarikh ni bukan saya yang pilih...
kami tidak boleh pilih tarikh kawen pada tahun ni...
bln 2 dan 3 mmg x boleh la...
selepas bulan 4 actualy ok jer kalu kami pilih tarikh kawen..
tapi encik tunang x nak..
sbb dah lame sangat kami bertunang...
atok pun asyik bertanya...
memandangkan tiada sepupu encik tunang atau sedara mara saya yang kawen bulan 12
maka
bulan 1 pilihannya....
bukan ape..saya x nak kelam kabut
kalau bulan 12 ade sedara yang kawen..nanti kelam kabut..
sedara mara jauh..
masing2 berkerjaya..
jadi saya mmg harap sebulan sebelum saya kawen xde sedara mara yang buat majlis..
sendiri x lepas kannn...paham2 je la..
bulan 2 majlis lelaki..
bulan3 cousin kawen..
dah ok sangat la kan...
saya pun terime....

saya x cemburukan sesiapa pun yang nak berkawen awal dr saya..
tapi jgn la sampai menyusahkan saya..
bertoleransi la dengan saya atas alasan... saya tunang dah lame sangat dah ni..
saya nak kawen cepat..hahhahah....

saya tahu...kalau tgk kawan2 dah kawen..
kite pun mcm nak kawen jugak kan..
saya rase bende tu..
tapi saya selalu pike setiap org ade bahagian masing2..
buat ape kite nak bersaing dgn org..
buat ape kite nak cemburukan org...
cepat atau lambat kite akan kawen..
biarlah yang nak kawen tu..
sabar..insyaAllah balasannya baik Allah berikan..

alhamdulilah seminggu selepas majlis saya ..
majlis kawan saya..

tadi kawan saya chat dgn saya...
dia pun nak kawen seminggu lepas saya...
tapi saya bgtahu tarikhnye sama dgn zana..
kawan sekelas kami mase tuisyen dulu
terus dia mngalah...
bulan 2 baru dia kawen..
sori la kawan...
x sangka..2 kawan saye akan berkahwin dgn jarak yang dekat dengan saya...
alhamdulilah..
dorang boleh bertolak ansur..

persediaan:
x buat ape2 pun..
sampai encik tunang dah bising..
yela kursus kawen saya x p lagi..
pelamin baru minggu lepas book..
cameraman x cari lagi..
haishh..mmg banyak keje nak kene buat..
kad kawen lagi..
encik tunang plak yang terlebih excited..nak tukar2 baju mase malam berinai..
nak itu.,.nak ini...
hasihh..saye ni dah la malu nak posing...
dia senag je ckp.." ikut je cakap cameraman tu."
hmmm.....

=end=

penat taip..
esok sambung...daa...










kznak be

No comments:

Post a Comment