Sunday, March 10, 2013

seminggu dirumah metua ..

Assalammualaikum

dah berape hari tak update blog..
agaknye kot...
hari ni genap seminggu saya bercuti..
leganya dapat bercuti 
dapat relax dari keje yang mengusutkan..

3 mac 13..
mcm x cantik plak tarikh ni bile bulan mac di tulis dengan perkataan..

okay ..kite tukar..

03.03.13
cantikkk...
sudah tentu ramai yang nak nikah dgn tarikh yang cantik ni..
so..sape yang kawen tarikh ni..angkat tangannn...hehehe..
yesss...
me too
im is the one of you..
so actually not me..
but we..

but actually 2..
tarikh ini adalah tarikh di majlis sebelah lelaki..
kami x merancang pun untuk ambil tarikh ni..
saya ingat hari tu En.Nazli cume main2 je bile dia cakap dia nak amik tarikh tu..
mane taknye...
gape kami sebulan kot..
saya tak kisah...
cume rase mcm lame kot..
so saya pun sambil lewa la dengan tarikh tu..
then bile di tanya lagi jawapan ttp same..
date ni lah..
so pendirian dia dah ttp...
memandangkan di pihak saya pun xde masalah dan xde majlis yang penting..
saya pun okay saje lah..

plus, di majlis lelaki ni x buat besar..
syukur la..kalau tidak mahu patah pinggang ni..
ehhehe...
majlis pun telah selamat..
semua berjalan lancar walaupun kelam kabut..
ape pun saya bersyukur sgt..

alhamdulilah..
namun di sebalik majlis ini..ade suatu perasaan yang saya tidak dapat gambarkan..
perasaan tuuuu ....
(hmmm... x pyh la cerite skrg...nnt saya cerite kat  entry majlis bertandang)

maka bermula lah kehidupan baru saya di rumah metua..
agak janggal asalnya..
hahha...janggal ke?????
okay saya tipu.
.. saya tidak berapa janggal..
memandangkan dah banyak kali sangat sy dtg rumah itu.
tapi ade sedikit beza antara status bertunang dan berkahwin..
even masa saya bertunang dulu..kalau saya menginap di sana..
saya x pernah kot masak..
-kenape?
(saje x nak tunjuk bakat terpendam...miahahha)
ecece...actually datangnye saya dengan status tunang bukan mcm tu saje ye..
saya akan pastikan rumah itu haruslah ade adik2 perempun en.nazli..
y?
sbb saya tak nak org mengata.
tapi saya tahu jaga macm mane pun ..org ttp mengata..
ape pun saya berpenggang pade prinsip saya..
ade aku kisah????yang penting aku bahagia..hahha..

okay.saya akan pastikan dtg bila adik en. nazli balik
so dengan adenya beliau..
makanya x perlu kot saya masak..hahah..
biarkan saje mereka yang masak..
bakat mereka perlu diasah..
saya hanya perlu menyapu, mengemas dan menolong ape yang patut saje..
x pe lah..buat la sikit dari x buat ape2..
tunjuk sikit bakal menantu yang "rajin" sangat ni buat kerje kat rumah orang..

okay back to the story..
mase tunang saya mmg x masak..
cume tolong sikit2..
memerhati cara mereka masak..
now dah kawen...
yeahhhhhhhhhh......daya..pdan muke kooo..padan la mukeee....
adik2 ipar dah balik..
makanya tinggal la saya, ibu,nazim dan nazli..
so?
sumpah saya x tahu nak masak ape..
so saya akan tanya..
ibu..nak masak ape???
respond ibu kali ni dah agak ok berbanding bulan lepas..
kalau bulan lepas..
bile di tanya nak masak ape,.
dia akan bagitahu semua jenis sayur2 dan barang2 yang boleh di masak..
hahha..kelakar kan..
saya bukan la ape..
kalau saya masak lauk2 yang pelik takut plak x di makan..
(poyo la daya...mcm la kotahu masak lauk yang pelik..)
so saya akan tanya...nak masak ape..?
okay untuk kali ini,..
saya dah senang..
ibu akan cakap..masak sambal tumis, undang goreng.sup...dan itu..ini..ituuu..
baikkkk....saya yang menurut perintah..
dalam hati..
nasib baik bende senang di suruh masaknya..jangan lah disuruh masak kari..
x sia2 tolong nenek masak tau....

hahha..ape lagi hari demi hari masak ikut menu yang di beritahu..
ahahah..fuhhh selamat la...

hari jumaat..
oleh kerana datang bulan..
en nazli plak kerja..
maka saya bangun lewat..
alaaa...hari2 yang sebelumnye pun mmg saya bangun lewat..
biar lahhh..orang nakcakap ape..
x perlu hipokrit..
tapi jgn ikut cara saya ye
metua saya tak kisah
yeke x kidah..
xtahu.. =,="
actually hari jumaat ni mmg sgja saya lewat2 bangunn..
sbbnya telah diberitahu oleh si suami..
ibu nak masak kari untuk budak taska..
huwargghhhhh....jujur saya cakap..
saya tak tahu masak kari..
sbb saya tak suka kari..
en. nazli pun x suke sangat kari..
jadi xperlu kot saya beria sangat nak belajar masak kari..
bukan la x tahu langsung..
pernah la jugak masak kari mase tolong2 mak..
cume x confident la nak masak bende yang  kite x suke..
kang bebudak taska tu sakit perut sape nak jawab...
tapi dimaklumkan oleh en nazli..
ibu yanng akan masak sendiri..
huhu..tapi tu lahh...saya x nak la menjatuhkan air muke saya
kantoi plak kang saya tak reti masak kari..
huuhu...
seminggu tu  ..saya dah mule serasi dengan rumah tu..
kalau dlu segan2 nak masak kat dapur..
nakbasuh baju..nak sidai baju..
nak lipagt bajuu..
sakrg saya dah selesa..
tambahan pulak ibu ade jage anak org,,.
ade geng la jugakk...
even budak tu baru setahun usianya..
jadi lah..dari xde geng..
.





No comments:

Post a Comment