Wednesday, March 27, 2013

Tanggungjawab isteri: Mentaati suami


Assalamualaikum

hari ini saya agak rajin mendengar ceramah di youtube..
sebelum ni asyik melayan lagu2 barat
lindah jawa sibuk nak nyanyi omputih,..
pirraaahhhhh..
so btw...
bermulanya mendengar ceramah ustaz don yang bertajuk kenapa hati keras..
saya mula tersentuh hati..
subhanaAllah...
di sambung plak dengan ceramah ustaz don bertajuk anak adalah aset..
bertambah sayu..
adakah kite sudah bersedia mendidik anak yang akan membawa kite ke syurga..
insyaAllah...
mendapat anak bukan semudah yang di sangka..
kini saya baru tahu...
menitis air mata saya..
kerana saya merasakan saya ni anak yang tidak berguna langsung pada ibu bapa saya..
bagaimana dengan anak saya kelak...
(jgn ingat saya sudah preggy)
subhanaAllah...
skrg ini, jika ade orang yang akan bertanyakan persoalan ttg anak..
saya sudah tahu untuk menjawab ape?....
maka
dengarlah video di bawah ini...
tentang
tanggungjawab seorang anak..


tanggungjawab seorang isteri pula kite boleh dengar melalui video dari ustz azhar idrus.
mudah2an dapat la ilmu yang di sampaikan..
setelah mendengar ceramah ini..

yang dah berkahwin atau bakal berkahwin sangat patut dengar ye.
take the point



rumusannya :

okay ..xde rumusan..
sbb nak terus bagi ucapan pada en nazli..

silekan buat rumusan sendiri

and

so

 ucapan  untuk en nazli

"saya mintak maaf sebab saya belum dapat lagi jadi isteri yang sempurna..

saya perlukan masa untuk berubah sedikit demi sedikit
moga Allah berikan jalan untuk saya berubah dan menjadi isteri yang terbaik untuk awak
saya tak sebagus mane..
bile awak pergi kerja, saya masih tido....kantoi plak depan orang..
bile awak balik keje, saya di bilik bace novel...kantoi lagi...yela mane la saya tahu awak dah balik..awak balik senyap2...
bile awak suruh saya  buat air, saya....saya....saya.......okay saya ngaku saya malas..
tapi cume sekali tu je la .. itu pun sebab awak mintak pukul 2 pagi....
janji..lps ni saya akan KURANGKAN.. tabiat buruk saya..
insyaAllah...bimbing saya ye'


 transformasi isteri solehah, anak solehah

No comments:

Post a Comment